Obchodní podmínky

1.          ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1.      Tyto všeobecné obchodní podmínky („VOP“) vydané dle ustanovení § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník („OZ“), společností Compo Interiéry s.r.o., IČO: 03056279, se sídlem Růžová 1522/16, Nové Město, 110 00 Praha 1, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, sp. zn. C 226760 („Společnost“), upravují některá vzájemná práva a povinnosti vznikající mezi Společností, jako zhotovitelem nebo prodávajícím, a zákazníkem Společnosti, jako objednatelem nebo kupujícím („Zákazník“), na základě samostatně uzavřené smlouvy o dílo („Smlouva o dílo“) nebo kupní smlouvy („Kupní smlouva“). Pro účely VOP se „Smlouvou“ rozumí Smlouva o dílo a/nebo Kupní smlouva).

1.2.      VOP se vztahují jak na smluvní vztahy se Zákazníkem, který je spotřebitelem, tak na smluvní vztahy se Zákazníkem, který uzavírá smlouvu se Společností v rámci své podnikatelské činnosti.

1.3.      Platnost a účinnost VOP

1.3.1.         VOP jsou platné a účinné ode dne uvedeného shora. K tomuto dni jsou VOP zveřejněny na internetových stránkách Společnosti na odkazu: https://compointeriery.cz/obchodni-podminky/.

1.3.2.         Na Smlouvu se aplikují VOP ve znění platném a účinném v den uzavření Smlouvy.

1.3.3.         Společnost je oprávněna kdykoli změnit VOP. Práva a povinnosti z již uzavřené a účinné Smlouvy tím však nejsou dotčena.

1.4.      Kontaktní údaje Společnosti

1.4.1.         Kontaktní údaje Společnosti jsou uvedeny na internetových stránkách Společnosti v záložce „Kontakty“ na tomto odkazu: https://compointeriery.cz/kontakty/.

1.4.2.         Provozovna společnosti se nachází na adrese Na Košince 681, 18000 Praha 8 – Libeň.

1.4.3.         Identifikátor datové schránky Společnosti je: auhiw8v.

2.          SPOLEČNÁ USTANOVENÍ KE SMLOUVĚ

2.1.      Uzavření, obsah a změna Smlouvy

2.1.1.         Smlouva je mezi smluvními stranami uzavírána v písemné formě[1]; zpravidla podpisem listinného vyhotovení Smlouvy, vzájemnou výměnou podepsaných fotokopií Smlouvy prostřednictvím e-mailu, či výslovnou akceptací písemné nabídky vyhotovené a zaslané Společností e-mailem.

2.1.2.         Není-li stanoveno jinak, je návrh Smlouvy pro Společnost závazný po dobu 1 měsíce od doručení návrhu Zákazníkovi.

2.1.3.         Smlouva je uzavřena, je-li podepsána všemi smluvními stranami.[2]

2.1.4.         Vylučuje se aplikace § 1740 odst. 3 OZ[3].

2.1.5.         VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy a Zákazník má povinnost se s VOP před uzavřením Smlouvy seznámit; podpisem Smlouvy Zákazník potvrzuje, že tak učinil.

2.1.6.         Smluvní strany mohou Smlouvu změnit písemnou formou.[4]

2.2.      Cena a platební podmínky

2.2.1.         Cena a další platební podmínky jsou stanoveny dohodou smluvních stran ve Smlouvě.

2.2.2.         Cena či její část je hrazena na základě daňového dokladu (faktury) vystaveného Společností. Zákazník souhlasí s případným vystavením daňového dokladu v elektronické podobě. V případě plnění dle Smlouvy o dílo tvoří přílohu daňového dokladu soupis poskytnutého plnění, na které je daňový doklad vystaven.

2.2.3.         Není-li v konkrétním případě dohodnuto jinak, činí splatnost faktur vystavených Společností 14 dnů ode dne, kdy byla příslušná faktura vystavena.

2.2.4.         Cena je hrazena bezhotovostně na bankovní účet Společnosti. Cena je uhrazena vždy až připsáním ceny v plné výši na bankovní účet Společnosti.

2.2.5.         Není-li stanoveno jinak, zahrnuje cena veškeré náklady, daně, sazby a poplatky spojené s plněním dle Smlouvy, které poskytuje Společnost.

2.3.      Postoupení a započtení

2.3.1.         V rozsahu povoleném právními předpisy není Zákazník oprávněn jednostranně započíst jakékoli své pohledávky proti pohledávkám Společnosti vůči Zákazníkovi.

2.3.2.         Společnost je oprávněna jednostranně započíst jakékoli své pohledávky vůči jakýmkoli pohledávkám Zákazníka, který je podnikatelem.

2.3.3.         Zákazník nesmí postoupit jakékoli své pohledávky ani práva ze Smlouvy na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Společnosti.

2.4.      Zákazník na sebe uzavřením Smlouvy přebírá nebezpečí změny okolností.

3.          SMLOUVA O DÍLO

3.1.      Cena a platební podmínky

3.1.1.         Cena za dílo zahrnuje všechny náklady na jeho provedení vyjma Společností spotřebovaná média (zejména elektřinu, vodu), jejichž dodávku zajišťuje při provádění díla Zákazník, a které Zákazník nese.

3.1.2.         Cena za dílo bude automaticky upravena (zvýšena či snížena) v případě, že po uzavření Smlouvy nabyde účinnosti právní předpis, na základě kterého dojde ke změně sazby DPH. V takovém případě Společnost aplikuje na dosud nevystavené faktury DPH ve výši dle aktuálního právního předpisu ke dni poskytnutí zdanitelného plnění.

3.1.3.         Zákazník bere na vědomí, že k úhradě zálohy na cenu díla je Společnost oprávněna vystavit dvě faktury tak, aby celková fakturovaná částka odpovídala výši sjednané zálohy. Zákazník bere na vědomí, že důvodem je uplatnění základní a snížené sazby DPH (případně uplatnění přenesené daňové působnosti) na plnění spočívající v dodání díla.

3.1.4.         V případě, že cena za dílo je hrazena průběžně na bázi měsíční fakturace dle soupisu skutečně provedených prací, potom již uhrazená záloha na cenu díla bude na každou průběžně vystavenou fakturu započítávána v poměru výše měsíční fakturace a celkové ceny díla.

3.2.      Provádění díla

3.2.1.         Společnost provede dílo sama, prostřednictvím svých zaměstnanců nebo prostřednictvím třetích osob (subdodavatelů) s čímž Zákazník souhlasí. Za provedení díla a za plnění všech smluvních závazků ze Smlouvy odpovídá Společnost vždy stejným způsobem a ve stejném rozsahu, jako by dílo prováděla sama.

3.2.2.         Společnost je povinna provést dílo v rozsahu dodávek a prací sjednaných ve Smlouvě, v souladu s podmínkami uvedenými ve Smlouvě, projektovou dokumentací a příslušnými rozhodnutími správních orgánů, a to s odbornou péčí, bez vad tak, aby bylo kompletní, funkční a splňovalo požadovaný účel.

3.2.3.         Společnost je dále povinna provést dílo v souladu s příslušnými právními předpisy, technickými normami, s pokyny Zákazníka a v souladu se Smlouvou. Společnost bude v průběhu provádění díla dodržovat bezpečnost práce, čistotu a pořádek a dbát oprávněných zájmů Zákazníka jakož i třetích osob realizací díla dotčených.

3.2.4.         Společnost po provedení díla zlikviduje či odveze všechen nepotřebný materiál a obaly a naloží s nimi v souladu s právními předpisy.

3.2.5.         Zákazník poskytne Společnosti veškerou součinnost nutnou či vhodnou k provedení díla, a to bez zbytečného odkladu.

3.2.6.         Společnost provede dílo v místě sjednaném ve Smlouvě.

3.2.7.         Zákazník:

(a)        umožní provedení přípravných prací pro realizaci díla, zajistí dodávku vody a elektřiny;

(b)        umožní provedení díla na sjednaném místě, které zpřístupní, přičemž Společnost předpokládá přístup v pracovní dny v době od 8:00 hod do 17:00 hod, kdy na základě tohoto předpokladu je i stanovena doba dodání díla;

(c)         upozorní Společnost na všechna omezení vztahující se k místu provádění díla;

(d)        sjednané místo před zahájením provádění díla vyklidí a učiní opatření nutná a vhodná k provádění díla dle požadavku Společnosti;

(e)        v případě, že v místě a době provádění díla má probíhat dodávka služeb či zboží též od třetích osob, zajistí potřebnou koordinaci s takovými dodavateli, aby Společnost nebyla v podstatných ohledech omezována při realizaci díla; a

(f)         je za účelem předejití vzniku škody povinen upozornit příslušné pracovníky Společnosti na všechny skutečnosti rozhodné z pohledu provádění díla;

(g)         bere na vědomí, že Společnost (případně subdodavatelé Společnosti podílející se na realizaci díla) bude mít v místě provádění díla uložené pracovní náčiní i části díla značné hodnoty.  Zákazník bere dále na vědomí, že neodborným přístupem či nakládáním může způsobit na těchto věcech významnou škodu. V případě, že Společnost nemůže samostatně bez Zákazníka (nebo jím pověřené osoby) přistupovat na místo provádění Díla, má Zákazník ve vztahu k předmětným věcem nacházejícím se v místě plnění díla po dobu, po kterou se pracovníci Společnosti v místě plnění díla nenachází, povinnosti schovatele dle smlouvy o úschově. Stejně tak má Zákazník povinnost schovatele k předmětným věcem v rozsahu, kdy na místo plnění díla vstupuje (nebo umožní vstup třetí osobě), bez přítomnosti pracovníků Společnosti; Zákazník se v takovém případě zavazuje Společnost o svém přístupu na místo plnění informovat v přiměřeném časovém předstihu.

3.2.8.         V případě, že Zákazník má vlastní přístroj (např. elektrický spotřebič), požaduje jeho instalaci či zapracování do díla a Společnost s tím souhlasí, bude postupováno následujícím způsobem:

(a)        Zákazník (jím pověřená osoba) dopraví přístroj na místo plnění díla, přístroj vybalí, a demonstruje Společnosti jeho bezvadnost a funkčnost, což si Zákazník a Společnost písemně potvrdí;

(b)        Společnost provede požadovanou instalaci či zapracování do díla;

(c)         Zákazník se dostaví k dílčí přejímce přístroje, Společnost demonstruje funkčnost a provedení, které Zákazník písemně potvrdí;

(d)        Společnost nenese dále odpovědnost za přístroj, vyjma případů pochybení na své straně;

(e)        Společnost je oprávněna kdykoli i bez udání důvodů odmítnout provedení instalace přístroje či jeho zapracování do díla;

(f)         v dalším budou Zákazník a Společnost postupovat přiměřeně dle ustanovení Smlouvy a VOP.

3.3.      Změna díla

3.3.1.         Pokud Zákazník vznese požadavek na změnu rozsahu či specifikace díla, a Společnost s takovou změnou předběžně souhlasí, předloží Společnost Zákazníkovi návrh na změnu Smlouvy, zejména upravený rozpočet a změnu doby dodání díla.

3.3.2.         V případě, že se smluvní strany shodnou na změně díla, úpravě rozpočtu, změně doby dodání díla a případně na dalších změnách Smlouvy, takovou změnu Smlouvy potvrdí v písemné formě.

3.3.3.         Zjistí-li Společnost v rámci přípravných prací či provádění díla, že dílo (byť v části) není možné provést v souladu se Smlouvou, a to z důvodů překážek, které Společnosti nebyly ani nemohly být známy, je povinna písemně tuto skutečnost Zákazníkovi sdělit. Smluvní strany budou následně postupovat obdobně dle článků 3.3.1 a 3.3.2.

3.4.      Prodloužení doby dodání díla

3.4.1.         Společnost bez zbytečného odkladu upozorní Zákazníka o nastání skutečností, pro které je nutné přerušit provádění díla, jakož i o důvodech a důsledcích, jestliže by přerušení mohlo ohrozit realizaci díla ve sjednaných termínech.

3.4.2.         Doba dodání díla (a/nebo příslušné milníky dílčích plnění, byly-li ujednány) sjednaná dle Smlouvy se prodlužuje o:

(a)        dobu nutnou na odstranění překážek dle článku 3.3.3 a případně na změnu Smlouvy dle článku 3.3.3, je-li vyžadována, a to od doručení písemného oznámení Společnosti o existenci překážky;

(b)        dobu, po kterou není možné dílo realizovat z důvodů na straně Zákazníka, zejména o dobu prodlení s poskytnutím součinnosti (dle článku 3.2.7), a to od uplynutí přiměřené doby ke zjednání nápravy (ne však kratší než 3 dny), kterou Společnost Zákazníkovi písemně poskytla;

(c)         dobu prodlení Zákazníka s úhradou peněžitých závazků vzniklých ze Smlouvy o dílo, jestliže doba po splatnosti činí více než 15 dní a zároveň závazky po splatnosti přesahují v součtu 20 % ceny díla;

(d)        dobu prodlení subdodavatele Společnosti, které nezavinila Společnost, a to od doby písemného oznámení Společnosti Zákazníkovi s uvedením důvodů, a pouze do uplynutí přiměřené doby, ve které Společnost s ohledem na všechny okolnosti mohla a měla zajistit plnění jiným způsobem, aniž by však musela vynaložit náklady zjevně nepřiměřené v porovnání s délkou doby prodlení;

(e)        z důvodu dle článku 9.1, a to obdobně za podmínek dle článku 3.4.2(d).

3.5.      Předání a převzetí díla

3.5.1.         Nedohodnou-li se smluvní strany jinak, je Společnost oprávněna po dokončení díla oznámit Zákazníkovi termín předání díla v předstihu alespoň 3 pracovních dní. Zákazník je povinen se k předání díla ve stanovený termín dostavit.

3.5.2.         Zákazník má povinnost při převzetí důkladně zkontrolovat dílo a jeho soulad se Smlouvou.

3.5.3.         Zákazník:

(a)        dílo převezme bez výhrad;

(b)        dílo převezme s výhradami; nebo

(c)         dílo odmítne převzít; Zákazník však nemá právo odmítnout převzetí díla pro ojedinělé drobné vady, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla funkčně, ani užívání díla významně neomezují.

3.5.4.         O předání a převzetí díla smluvní strany sepíší písemný protokol. Uzavření písemného protokolu má pouze dokumentární charakter a není hmotněprávní podmínkou předání díla.

3.5.5.         V případě převzetí díla s výhradami budou v předávacím protokolu uvedeny vady díla, které smluvní strany zároveň zdokumentují, a dále bude v předávacím protokolu uveden způsob a doba odstranění vady.

3.5.6.         Společnost vyhrazené vady odstraní v době dohodnuté se Zákazníkem, nejpozději však v době přiměřené povaze vady. Povinnost Společnosti odstranit vady však zanikne, jestliže Zákazník neposkytne Společnosti součinnost nutnou k odstranění vady ani v přiměřené době po doručení opakované výzvy Společnosti.

3.5.7.         Strany výslovně sjednávají, že dílo je předané také tehdy, pokud:

(a)        se Zákazník vůbec nedostavil k předání díla, přestože o termínu předání byl Společností informován; v takovém případě je Společnost povinna Zákazníka informovat o předání díla a předá mu dokumentaci dle článku 3.5.10.

(b)        Zákazník odmítl dílo převzít bezdůvodně a/nebo odepřel podpis předávacího protokolu.

3.5.8.         Odmítne-li Zákazník dílo převzít, je povinen uvést odmítnutí převzetí v písemném protokolu o předání spolu s konkrétními důvody (vadami), pro které dílo nepřebírá.

3.5.9.         V případě, že Zákazník převzal dílo s výhradami dle článku 3.5.3(b), je oprávněn zadržet doplatek ceny za dílo nejvýše v rozsahu přiměřeném nákladům na odstranění vad, které se na díle vyskytují a pro které nebylo možné dílo převzít bez výhrad dle článku 3.5.3(a). V pochybnostech se za přiměřenou výši zádržného považuje trojnásobek předpokládaných nákladů na odstranění vad díla, které má Společnost povinnost odstranit dle článku 3.5.6 s tím, že výše nákladů bude stanovena primárně na podkladu nacenění díla (kalkulace ceny), který tvoří přílohu Smlouvy.

3.5.10.       Nejpozději s předáním díla předá Společnost Zákazníkovi pokyny k čištění a údržbě, případně i další dokumentaci související s dílem či jeho jednotlivými součástmi a příslušenstvím.

3.6.      Nebezpečí škody na věci, vlastnické právo

3.6.1.         V rozsahu, ve kterém je dílo zhotovováno u Zákazníka, na/v jeho nemovité věci nebo v/na nemovité věci jím určené (místo provádění díla), nese nebezpečí škody na věci Zákazník. V rozsahu, ve kterém Společnost provádí dílo či jeho část na jiném místě nese nebezpečí škody na věci Společnost.

3.6.2.         Vlastnické právo ke strojům, zařízením či vybavení, které tvoří příslušenství díla a nejsou s dílem pevně spojeny tak, že je není možné bez poškození od díla oddělit, přechází na Zákazníka až úplnou úhradou ceny díla. Vlastnické právo k ostatním částem díla nabývá Zákazník spojením s nemovitou věcí.

3.7.      Práva z vadného plnění

3.7.1.         Zákazníkovi náleží práva z vadného plnění díla, vyjma následujících případů:

(a)        vadu způsobil Zákazník, třetí osoba, nebo je vznik vady důsledkem vnější okolnosti nastalé po přechodu nebezpečí škody na Zákazníka;

(b)        vada vznikla v důsledku jednání Zákazníka nebo třetí osoby, které je v rozporu s pokyny či návodem Společnosti ohledně údržby díla;

(c)         vada je na věci, která je součástí či příslušenstvím díla a kterou buď dodala třetí osoba (a nikoli Společnost) na žádost Zákazníka, nebo na kterou se vztahují záruční podmínky třetí osoby, která věc dodala.

3.7.2.         Je-li Zákazníkem:

(a)        podnikatel, uplatní se na práva z vadného plnění postup dle článků 3.7.3 až 3.7.8;

(b)        spotřebitel, uplatní se na práva z vadného plnění postup dle článku 5.1.

3.7.3.         Zákazník je povinen vadu díla oznámit u Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 20 dní ode dne, ve kterém se o vadě dozvěděl. Neoznámí-li Zákazník Společnosti vadu v uvedené lhůtě, nároky Zákazníka z vadného plnění zanikají.

3.7.4.         Zákazník v oznámení o vadě zejména sdělí, v čem vada spočívá, její rozsah a popis spolu s fotodokumentací. Zákazník zároveň uvede, jakého nároku se ohledně vady vůči Společnosti domáhá.

3.7.5.         Zákazník může oznámit vadu písemně na kterémkoli kontaktním údaji uvedeném na internetových stránkách, ve VOP, nebo osobně v kterékoli provozovně či písemně doručením dopisu na adresu sídla Společnosti nebo do datové schránky Společnosti.

3.7.6.         Na žádost Společnosti je Zákazník povinen zpřístupnit Společnosti místo provádění díla k prohlídce a vyhodnocení vady. Splnění této povinnosti je předpokladem pro vypořádání vady Společností.

3.7.7.         Společnost Zákazníkovi potvrdí přijetí oznámení o vadě. Společnost je povinna oznámení o vadě vyřídit v přiměřené době odpovídající povaze vady. Doba pro vyřízení vady se prodlužuje o dobu, po kterou Zákazník odepřel Společnosti součinnost nutnou k jejímu vyřízení.

3.7.8.         Zákazník má vůči Společnosti následující práva z vad:

(a)        je-li vada podstatným porušením Smlouvy, má Zákazník právo na:

  1. dodání chybějící části díla;
  2. odstranění vady opravou;
  • odstranění vady výměnou, ledaže to povaha plnění vylučuje;
  1. přiměřenou slevu z ceny díla; nebo
  2. odstoupení od Smlouvy.

(b)        je-li vada nepodstatným porušením Smlouvy, má Zákazník právo na:

  1. odstranění vady opravou; nebo
  2. přiměřenou slevu z ceny díla;

další podmínky uplatnění nároku stanoví zákon, zejména § 2106 odst. 2 a 3 OZ, § 2107 OZ a násl.

3.8.      Záruka za jakost

3.8.1.         Společnost poskytuje záruku za jakost díla. Dílo bude po záruční dobu způsobilé k účelu užití a zachová si smluvené nebo obvyklé vlastnosti.

3.8.2.         Záruční doba činí 24 měsíců a počíná běžet v den následující po předání díla. V případě, že dílo bylo předáno s výhradami dle článku 3.5.3(b), potom běh záruční doby ohledně vadných částí počíná v den následující po odstranění příslušné vady nebo v den následující po dni, ve kterém povinnost Společnosti odstranit vady zanikne.

3.8.3.         Záruka se nevztahuje na části a příslušenství díla dodané samostatně třetími osobami na žádost Zákazníka a na elektronické spotřebiče. V těchto případech se uplatní záruční podmínky třetích stran. Záruka se nevztahuje na běžný spotřební materiál.

3.8.4.         Zákazník je povinen vadu díla reklamovat u Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 20 dní ode dne, ve kterém se o vadě dozvěděl. Neuplatní-li Zákazník reklamaci u Společnosti v uvedené lhůtě, nároky Zákazníka z jakostní záruky zanikají.

3.8.5.         Ustanovení článků 3.7.4 až 3.7.6 se aplikují obdobně.

3.8.6.         Společnost posoudí reklamaci v přiměřené době, nejpozději však do 30 dní od jejího doručení. Doba se prodlužuje o dobu prodlení Zákazníka s poskytnutím součinnosti.

3.8.7.         V případě, že Společnost reklamaci zamítla, vydá o tom Zákazníkovi písemné oznámení o výsledku šetření. Společnost má v takovém případě nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů na vyřízení reklamace.

3.8.8.         Je-li reklamace důvodná, má Zákazník právo na:

(a)        odstranění vady opravou nebo výměnou; a

(b)        není-li možné vadu odstranit, potom na přiměřenou slevu z ceny díla;

přičemž v takovém případě Společnost vypořádá reklamaci bez zbytečného odkladu.

3.8.9.         Po dobu provádění reklamační opravy se záruční doba nestaví. Na opravenou část díla se však vztahuje nová záruka za jakost dle podmínek tohoto článku 3.8.

3.9.      Odstoupení od Smlouvy o dílo

3.9.1.         Společnost je oprávněna od Smlouvy odstoupit v následujících případech:

(a)        Zákazník se dostal do prodlení s úhradou zálohy na cenu díla, byla-li sjednána, a zálohu neuhradil ani do 3 pracovních dnů od dodatečné výzvy Společnosti k úhradě;

(b)        Zákazník se dostal do prodlení s poskytnutím součinnosti nutné k provedení díla, a takové porušení neodstranil ani v přiměřené době poskytnuté písemně Společností, která však nesmí činit méně než 5 pracovních dní;

(c)         Zákazník se dostal do prodlení s úhradou peněžitého závazku vyplývajícího ze Smlouvy o více než 20 dní;

(d)        nastala situace předvídaná dle článku 3.3.3 a smluvní strany se ani do 20 dní nedohodly na změně Smlouvy a dílo není možné za podmínek Smlouvy provést. V takovém případě má Společnost nárok i na úhradu části ceny díla v rozsahu nákladů vynaložených na již realizovanou část díla;

(e)        proti Zákazníkovi jako dlužníkovi bylo zahájeno insolvenční řízení (ledaže se jedná o zjevně neopodstatněný věřitelský návrh) nebo ve vztahu k jeho majetku bylo zahájeno exekuční řízení (či výkon rozhodnutí).

3.9.2.         Zákazník je oprávněn od Smlouvy odstoupit v následujících případech:

(a)        nastala situace předvídaná dle článku 3.3.3 a smluvní strany se ani do 20 dní nedohodly na změně Smlouvy a dílo není možné za podmínek Smlouvy provést. V takovém případě má Společnost nárok i na úhradu části ceny díla v rozsahu nákladů již vynaložených na nerealizovanou část díla;

(b)        Společnost se na základě pravomocného rozhodnutí soudu nachází v úpadku nebo ve vztahu k jejímu majetku bylo zahájeno exekuční řízení (či výkon rozhodnutí).

3.9.3.         Odstoupení od Smlouvy musí být učiněno v písemné formě.

3.9.4.         Účinnost odstoupení od Smlouvy nastává den následující po doručení odstoupení.

3.10.   Smluvní pokuty

3.10.1.       Zákazník má nárok na úhradu smluvní pokuty ve výši 0,05 % z ceny díla za každý den prodlení Společnosti s dokončením díla, a to nejdříve ode dne následujícího po doručení písemné výzvy k dokončení díla.

3.10.2.       Společnost má nárok na úhradu smluvní pokuty:

(a)        ve výši 0,05 % z ceny díla za každý den prodlení Zákazníka s úhradou peněžitého závazku vyplývajícího ze Smlouvy;

(b)        ve výši 0,05 % z ceny díla za každý den prodlení Zákazníka s převzetím díla, přičemž smluvní pokuta se automaticky zvyšuje vždy o 0,1 % za každých uplynulých 15 dní prodlení, a to až do výše 0,45 % z ceny díla za každý den prodlení;

(c)         ve výši 10 % z ceny díla, jestliže Zákazník v rozporu s článkem 3.5.9 zadržuje zjevně nepřiměřenou část doplatku ceny za dílo, a to za předpokladu, že Zákazník neodstranil toto porušení ani do 5 dnů od výzvy Společnosti.

4.          KUPNÍ SMLOUVA

4.1.      Kupní smlouva je zpravidla uzavírána mezi Společností a Zákazníkem na základě vyplnění poptávkového formuláře Zákazníkem:

(a)         jedná-li se o nákup nábytku, potom na internetových stránkách obchodního partnera[5] Společnosti na odkazu: https://www.officepro.cz/partner/compointeriery; nebo

(b)        jedná-li se o nákup v rámci nářezového centra, potom na internetových stránkách Společnosti na odkazu: https://compointeriery.cz/sluzby/narezove-centrum/.

4.2.      Po vyplnění poptávkového formuláře Společnost ověří skladovou dostupnost a zpravidla prostřednictvím e-mailu kontaktuje Zákazníka se zaslanou nabídkou. Akceptuje-li Zákazník nabídku, dojde k uzavření Kupní smlouvy a jejímu následnému plnění.

4.3.      Předmět koupě je předán, doručen nebo předán k přepravě Zákazníkovi po úhradě zálohové faktury, není-li dohodnuto jinak.

4.4.      V případě odstoupení od Kupní smlouvy Zákazník nenese náklady vrácení předmětu koupě.

4.5.      Vlastnické právo k předmětu koupě přejde na Zákazníka až úplnou úhradou kupní ceny.

4.6.      Nebezpečí škody na předmětu koupě přechází na Zákazníka jeho převzetím.

5.          PRÁVA SPOTŘEBITELE

5.1.      Práva z vadného plnění

5.1.1.         Zákazník může vytknout vadu, která se projeví v době dvou let od převzetí.

5.1.2.         Zákazník může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat dodání nového plnění bez vady nebo opravu, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by plnění mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Zákazníka.

5.1.3.         Společnost:

(a)        odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí (nedohodne-li se se Zákazníkem jinak) tak, aby tím Zákazníkovi nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha a účel plnění; smluvní strany však mohou ujednat konkrétní dobu pro odstranění vady;

(b)        může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by plnění mělo bez vady.

5.1.4.         Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy za podmínek dle § 2171 OZ, zejména odmítla-li Společnost vadu odstranit.

5.2.      Odstoupení od Smlouvy

5.2.1.         Zákazník, který je spotřebitelem, je kromě případů stanovených v článku 3.9 dále oprávněn odstoupit od Smlouvy z důvodů dle tohoto článku 5.2.

5.2.2.         V případě, že Smlouva byla se Zákazníkem uzavřena na dálku či mimo prostory sídla či provozoven Společnosti, má Zákazník právo odstoupit od Smlouvy i bez udání důvodů, a to vyjma případů uvedených v § 1837 OZ.

5.2.3.         Lhůta pro odstoupení činí:

(a)        v případě Smlouvy o dílo 14 dní ode dne uzavření Smlouvy o dílo; a

(b)        v případě Kupní smlouvy, 14 dní ode dne převzetí věci dle § 1829 odst. 2 OZ;

přičemž pro zachování lhůty postačuje odeslání odstoupení v poslední den lhůty.

5.2.4.         Zákazník může odstoupit od Smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči Společnosti, odstoupení však musí být doručeno Společnosti v písemné formě. Zákazník může využít formulář pro odstoupení, který tvoří přílohu č. 1 VOP.

5.2.5.         V případě odstoupení Zákazník předá Společnosti již poskytnuté plnění nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, a to v místě provozovny Společnosti dle článku 1.4.2. Lhůta je zachována, pokud Zákazník odešle zboží před jejím uplynutím.

5.2.6.         Odstoupí-li Zákazník od Smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě Smlouvy přijala, stejným způsobem.

5.2.7.         Není-li stanoveno jinak, spotřebitel nese při odstoupení od Smlouvy náklady na vrácení plnění. Nemůže-li být pro svou povahu vráceno plnění obvyklou poštovní cestou, náklady budou stanoveny v obvyklé výši v daném místě a čase.

5.3.      Alternativní řešení sporů

5.3.1.         V případě, že dojde mezi Zákazníkem a Společností ke vzniku spotřebitelského sporu z Kupní smlouvy nebo Smlouvy o dílo, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Zákazník podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz.

5.3.2.         Nepodařilo-li se mezi smluvními stranami urovnat spor, Společnost poskytne Zákazníkovi informace dle článku 5.3.1 v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.

6.          ROZHODNÉ PRÁVO A SPORY

6.1.      Smlouva jakož i veškerá práva a povinnosti z ní vyplývající se řídí právním řádem České republiky, zejména příslušnými ustanoveními OZ.

6.2.      Spory ze Smlouvy budou rozhodovány věcně a místně příslušnými soudy České republiky; tím není dotčeno ustanovení článku 5.3.

7.          OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

7.1.      Informace o ochraně osobních údajů jsou uvedeny v samostatném dokumentu Společnosti Ochrana osobních údajů, který je veřejně přístupný na internetových stránkách Společnosti na odkazu: https://compointeriery.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/.

8.          INTERNETOVÉ STRÁNKY

8.1.      Internetové stránky Společnosti https://compointeriery.cz/ a veškerý jejich obsah, včetně, obrázků, textů, hudby, zvuků, videí a obecně audiovizuálních materiálů, dokumentů, popisů, nákresů, obrázků, nabídek, webových stránek, grafiky, barev, schémat, nástrojů, písem, návrhů, diagramů, rozvržení, metod, postupů, funkcí a softwaru, včetně kódu HTML a dalších počítačových kódů na nich obsažených (dále jen „obsah“), jsou výhradním vlastnictvím Společnosti a jsou chráněny právními předpisy upravujícími práva duševního vlastnictví.

9.          DALŠÍ USTANOVENÍ

9.1.      Společnost není odpovědná za nesplnění jakékoli povinnosti dle Smlouvy, jestliže prokáže, že toto nesplnění bylo způsobeno překážkou, která nezávisela na její vůli, a ohledně které nebylo možno rozumně očekávat, že by s ní Společnost počítala v době uzavření Smlouvy, nebo že by tuto překážku nebo její důsledky odvrátila nebo překonala.

9.2.      Vznikne-li Společnosti povinnost k náhradě škody vzniklé Zákazníkovi v důsledku plnění Smlouvy ze strany Společnosti, je výše škody limitována výší ceny sjednané dle předmětné Smlouvy.  Společnost je povinna pouze k náhradě skutečně vzniklé a předvídatelné škody. Společnost není povinna k náhradě ušlého zisku ani nemajetkové újmy.

9.3.      Zákazník je povinen Společnosti bezodkladně oznámit, že s jeho osobou bylo zahájeno insolvenční řízení nebo že na jeho majetek byla zahájena exekuce či výkon rozhodnutí.

* * *

[1] Dle ustanovení § 562 odst. 1 OZ je písemná forma zachována i při právním jednání učiněném elektronickými nebo jinými technickými prostředky umožňujícími zachycení jeho obsahu a určení jednající osoby.

[2] Dle § 561 odst. 1 platí, že k platnosti právního jednání učiněného v písemné formě se vyžaduje podpis jednajícího. Podpis může být nahrazen mechanickými prostředky tam, kde je to obvyklé. Jiný právní předpis stanoví, jak lze při právním jednání učiněném elektronickými prostředky písemnost elektronicky podepsat.

[3] Odpověď s dodatkem nebo odchylkou, která podstatně nemění podmínky nabídky, je přijetím nabídky, pokud navrhovatel bez zbytečného odkladu takové přijetí neodmítne.

[4] Viz pozn. pod čarou č. 1.

[5] OFFICE PRO s.r.o., IČO: 27372219, se sídlem Brandýs nad Labem-Stará Boleslav, Brázdimská 1843, PSČ 25001